Hors Ligne Membre Inactif depuis le 06/03/2010 Grade : [Nomade] Inscrit le 01/11/2004 | Envoyé par dormeur le Dimanche 31 Août 2008 à 15:18 Bon je trouve que ce deck mérite un Up depuis longtemps.
Car malgré qu'il ne soit pas très populaire sur MC, sur les tournois T2 il est assez joué et fait des résultats: Ruel second au frances et 6e au GP Buenos Aires, 7th et 8th des nationaux US et dernièrement Wafo 5e au GP Copenhague et un autre 7e dans le même top 8. Qu'on ne me dise pas que le deck n'est pas viable même si aucun n'a fini premier. pour les listes voici les liens: Olivier Ruel au GP Buenos Aires http://www.deckcheck.net/deck.php?id=17780 Olivier Ruel aux Frances http://www.deckcheck.net/deck.php?id=18636 Mark Herberholz aux US http://www.deckcheck.net/deck.php?id=18636 Guillaume Wafo-Tapa au GP Copenhague http://www.deckcheck.net/deck.php?id=19179
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 16/02/2013 Grade : [Druide] Inscrit le 21/07/2008 | Envoyé par etharion le Dimanche 31 Août 2008 à 18:56 J'ai l'impression que le deck fait de meilleurs résultats en bloc (on peut le voir aux top8 des derniers tournoi), et je penses que c'est du au fait que les decks du block sont plus facilement contrables avec une liste de cartes assez restreinte.
Mais bon c'est un autre sujet Pour ce qui est du T2, je penses que certains jeux sont beaucoup trop présents pour réèllement permettre à QnT de briller, comme Reveillark qui est un mauvais match-up, RDW qui souvent trop rapide, et Storm, qui sont dur à gérer et contre lesquels le deck n'a pas beaucoup d'options a part Runed Halo (d'ailleurs présent dans quasi toutes les listes des derniers tops BLOCK, et à juste titre je trouve...). [ Dernière modification par etharion le 31 aoû 2008 à 18h56 ]
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 29/11/2012 Grade : [Nomade] Inscrit le 12/08/2007 | Envoyé par Satan_666 le Jeudi 04 Septembre 2008 à 00:12 J'ai joueé il y'a une semaine contre un QnT , il y'a une semaine environ , très très bien manié par un mec qui jouait une version proche de celle de Dormeur ( 1 Primal command en moins et 1 Shriekmaw en plus ) je me suis fait démonter très très vite avec mon mono G Elfe.
Ce que j'en déduis c'est que même si à première vue le deck fait pas le poids , de par sa construction étrange ,il a de très bons arguments pour s'imposer ( Douve de Téfeiri ca aidepas mal contre aggro elfe ). Le seul bon moment ou j'ai pu m'en sortir a été le passage ou j'ai pioché un bouclier de la Gouve mais Oona a cassé mes espoirs. Et pour l'anecdote je crois que le nom du deck vient du nom d'un des burgers de chez Quick ( qui s'appele Quick n' Toast ). Si je vois Wafo sur Nantes je lui demanderai.
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 16/02/2013 Grade : [Druide] Inscrit le 21/07/2008 | Envoyé par etharion le Jeudi 04 Septembre 2008 à 08:16 Dans le deck tech pro que j'ai regardé il y a pas longtemps (ici pour ceux que ca interesse ), il me semble qu'il dit que c'est parce qu'il en mangeait souvent pendant qu'ils faisaient les test
(Après j'ai peut être mal compris, comme c'est en anglais )
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 06/03/2010 Grade : [Nomade] Inscrit le 01/11/2004 | Envoyé par dormeur le Jeudi 04 Septembre 2008 à 18:11 la premiere version que j'ai posté est d'après moi pas du tout à jour, si j'ai un peu de temps je posterai la version plus à jour que je joue, faut pas oublier que je jouais mon deck avant que RDW domine le format.
Donc faut changer des choses, par exemple Runed Halo et condemn sont de très bonnes cartes vs RDW, runed halo sert à rien contre reveillark. RDW a magus of the moon qui est la cartes la plus pénible contre nous malgré 4 firespout et 2 slaughter pact. Reveillark de base on a Pact of negation qui est gênant pour lui et en side ça depen des gouts moi pour le moment j'aime assez faerie macabre + mind shatter. En plus les versions T2 et Block de QnT sont de moins en moins ressemblante, la dernière liste de wafo ressemble à un mix avec coalition control avec 1 relique (j'en ai testé 2 moi dans ma version et c'est très bon) et les versions block genre Chapin Toast sont plus blanches qu'auparavant, et elles ont plus de lands. Bon dès que j'ai le temps je poste ma version (durdur la rentré ^^) [ Dernière modification par dormeur le 04 sep 2008 à 18h17 ]
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 19/04/2010 Grade : [Sortisan] Inscrit le 03/06/2007 | Envoyé par xbabarx le Vendredi 05 Septembre 2008 à 19:08 Deck créé par un des meilleurs joueur suisse (voir du monde ?) ManuB, voici sa version de Q'n'T paru sur starcity en anglais (j'ai pas traduis mais c'est un anglais simple).
1 [FUT] Tolaria West 1 [TSP] Urza's Factory 1 [] Wooded Bastion 1 [AP] Yavimaya Coast 2 [TSP] Dreadship Reef 2 [FUT] Grove of the Burnwillows 2 [5E] Underground River 3 [] Mystic Gate 4 [TE] Reflecting Pool 4 [LRW] Vivid Creek 4 [LRW] Vivid Grove 1 [LRW] Purity 2 [LRW] Cloudthresher 2 [TSP] Teferi, Mage of Zhalfir 4 [MI] Wall of Roots 2 [TSP] Prismatic Lens 3 [] Runed Halo 1 [DIS] Condemn 1 [FUT] Slaughter Pact 2 [TSP] Mystical Teachings 2 [FUT] Pact of Negation 3 [LRW] Cryptic Command 4 [TSP] Careful Consideration 4 [CS] Rune Snag 4 [] Firespout SB: 1 []Guttural Response SB: 1 [CS] Luminesce SB: 1 [PLC] Extirpate SB: 2 [TSP] Squall Line SB: 2 [MOR] Mind Shatter SB: 2 [PLC] Crovax, Ascendant Hero SB: 3 [LRW] Thoughtseize SB: 1 [LRW] Purity SB: 1 [LRW] Cloudthresher SB: 1 [] Runed Halo analyse de starcity 3 Runed Halo and 1 Condemn At first I had more Condemns instead of the Runed Halos. While Condemn solves the problem of one Figure of Destiny, Ashenmoor Gouger, or Demigod of Revenge, Runed Halo means you’re safe from the entire set of four. It also really helps you win the combo match-up by naming Seismic Assault or one of the troublesome Storm spells. Both Condemn and Runed Halo are pretty bad against Faeries, but with a turn 2 Runed Halo, at least you don’t have to worry about being Time Walked by Mistbind Clique. I still run one Condemn to fetch with Mystical Teachings, as it is the cheapest solution to troublesome Black creatures (or creatures with protection from Black). 1 Purity This is the slot in which Olivier Ruel played Platinum Angel at French Nationals. Both the cards are pretty bad versus Swans, but Purity seems better versus Storm as they have to hit it for six instead of four, and Shuhei Red has only four solutions instead of eight. You should be able to stop their creatures anyway with the help of Runed Halo, so the only real problem you face are the Keldon Megaliths, the burn spells, and Magus of the Scroll (in the late game... you probably don’t want to name Magus of the Scroll with an early Runed Halo). The card is pretty bad versus Faeries, so you should remove it from the deck for another Cloudthresher if Faeries is played a lot in your area. 2 Teferi, Mage of Zhalfir and 2 Pact of Negation As I no longer run Makeshift Mannequin, I am forced to play different spells that help me get through some key spells against Faeries. When he is cast, Teferi shift the focus to their end of turn step, which means they might run out of mana in your turn if they wish to counter him. Pact of Negation should just pull out a win in the counter war. Both of the cards can be fine against the combo decks, with Teferi taking down suspend spells, and Pact of Negation countering one of their key spells (such as Pyromancer’s Swath, Seismic Assault, or Swans of Bryn Argoll). Versus Shuhei Red, Teferi is a pretty bad card, as all their attacking creatures are 4/4. Pact of Negation is a fine card in the late game against Shuhei Red, as it helps to protect Purity, or it enables you to completely tap out without taking the risk of death to instant burn. Urza’s Factory Besides being really good in the control mirror for obvious reasons, Urza’s Factory is necessary versus Shuhei Red. Once you setup a Runed Halo on Demigod of Revenge and you’ve got Purity on the table, it might be pretty hard to actually kill your opponent, as he’ll have Demigods on defence. Urza’s Factory solves this problem without hurting the mana too much, and without taking up a slot earmarked for another spell. Kitchen Finks As most lists either ran three or four Kitchen Finks, I completely banished them from my decklist. I don’t think they are very good versus Red, as they are only a temporary solution to all the 4/4s they play, and they’ll never block Magus of the Moon or Blood Knight. They are an early threat against both Combo and Faeries, so you can apply pressure. But I’d rather shift more towards a control mentality, and let the marginal early pressure go. They were pretty good when Elves was a deck to beat, and when the Red players ran a more purely aggressive list. Mulldrifter and Makeshift Mannequin Mulldrifter is only a good card when it’s combined with other cards like Reveillark or Makeshift Mannequin. As I’ve cut Kitchen Finks from my deck, I definitely don’t have enough good targets for Makeshift Mannequin (you rarely want to reanimate a Wall of Roots). I am positive that without Mulldrifter there is a lack of card advantage, but I think I can solve this problem by running Mystical Teachings. With the list posted above, I am confident I’ve got a coin flip or better matchup versus Faeries, Shuhei Red, and Swans. The Storm match-up should be in their favor, as you’re not able to put them under any pressure, which leaves them with enough time to set up a big combo turn with the help of charge lands while playing around all the countermagic you might have. Post-board you should get an advantage in all the match-ups, as you’re running all five colors and thus have more (and stronger) sideboard options than most. Here is my current sideboard: 1 Extiprate 1 Luminesce 2 Crovax, Ascendant Hero 1 Cloudthresher 2 Squall Line 1 Runed Halo 1 Purity 2 Mind Shatter 3 Thoughtseize 1 Guttural Response Versus Shuhei Red +1 Luminesce +1 Runed Halo +1 Purity -1 Pact of Negation -2 Teferi, Mage of Zhalfir As the Red deck can’t deal with enchantments, you can rely on Runed Halo. The most important targets are Manabarbs, Demigod of Revenge, Ashenmoor Gouger, and Figure of Destiny. Make sure you always have a solution for Magus of the Moon, so don’t waste your Firespouts or your Slaughter Pact if you have another solution to the threats on the board. If you manage to resolve Purity, it’s more or less all about keeping it alive. Make sure you avoid activating your Painlands if possible, to preserve your life total. And never feel secure; they have lots of threads to make your life difficult. You’ll do fine if you have a backup solution for Demigod of Revenge, Manabarbs, and Magus of the Moon. Versus Combo: Swans +1 Extirpate +1 Runed Halo +2 Mind Shatter +3 Thoughtseize -1 Purity -4 Firespout -1 Condemn -1 Teferi, Mage of Zhalfir This match-up is much easier to play than the other Combo match-up, as they don’t have many options in how they kill you. Either they attack you with Vendilion Cliques and Swans of Bryn Argoll, or they kill you with their combo. Your first Runed Halo should always name Seismic Assault. Keep in mind that they might run Imp’s Mischief, so take care when you want to Mind Shatter them. Mystical Teachings has a solution to both of their kill plans... either you can fetch Cloudthresher to stop them from attacking you, or Extirpate to disrupt their combo. Make sure you fetch the Extirpate before they have both Seismic Assault and Swans of Bryn Argoll on the table, as they can go off in response to the Mystical Teachings. Versus Combo: Storm +1 Runed Halo +2 Mind Shatter +3 Thoughtseize +1 Luminesce -1 Slaughter Pact -1 Firespout -2 Cloudthresher -1 Condemn -1 Purity -1 Rune Snag This match-up is much more complicated, as they have multiple ways to kill you. They do so with either one of their storm spells (Empty the Warrens, Grapeshot or Ignite Memories) or they resolve a Magus of the Moon and you don’t have a solution for it. As not every Storm player is running Magus of the Moon in the sideboard, I am willing to board out some of the solutions for it. Obviously if you see them in the second game, you should board the solutions back in. If you don’t know their hand you should name Ignite Memories with Runed Halo, as most of the time Grapeshot only kills you with the help of Pyromancer’s Swath. I sideboard out a Rune Snag; it is pretty bad in the late game, as they simply charge all their lands and play around them. I don’t sideboard Extirpate as it is only good if I resolve a Thoughtseize first and I know they have a second copy of the same win condition in hand (I really don’t want to suffer card disadvantage with Extirpate). The Luminesce should help you as it stops both Grapeshot and Ignite Memories. Make sure you don’t let a Guttural Response hit your Mystical Teachings during their combo turn; just fetch it some turns before they go into their combo. Versus Faeries +3 Thoughtseize +2 Squall Line +2 Crovax, Ascendant Hero +1 Cloudthresher +1 Guttural Response -1 Purity -4 Firespout -3 Runed Halo -1 Condemn There are two different ways in which the Faerie match-up plays out. Either they have a second turn Bitterblossom or they don’t. If they have a Bitterblossom you are under pressure pretty fast. With the help of Thoughtseize, Guttural Response, Teferi, and Pact of Negation, you should be able to resolve either a Crovax or a Cloudthresher. Both of them should be able to win the raise against the Bitterblossom. If they don’t have a Bitterblossom, make sure you are not greedy, as they have more countermagic than you. If you have a charge land available, you should bide your time and charge the land until you can play around everything they could have. Versus Reveillark +3 Thoughtseize +2 Mind Shatter +1 Extirpate (+1 Guttural Response / +1 Cloudthresher) -1 Purity -3 Runed Halo -1 Condemn -2 Firespout Aside from Faeries, the most popular deck right now on Magic Online is Reveillark. Some run Cryptic Command and Careful Consideration, and some don’t - you should sideboard Guttural Response accordingly. This match-up is all about whether they resolve a Reveillark. That’s why you should rarely counter an evoked Mulldrifter, unless they’ve missed a land drop or something like that. Make sure they are unable to resolve a Reveillark or a Body Double, and don’t waste your good counters (Cryptic Command and Pact of Negation) in forcing through your spells, as they are not that game changing as your opponent’s threats. I keep in some Firespouts to stop their early pressure, which is their best way to win if they can’t resolve a Reveillark. Keep in mind that they are running Pact of Negation as well, and that they might have Momentary Blink. Versus Elves / Doran +1 Runed Halo +2 Crovax, Ascendant Hero -2 Cloudthresher -1 Pact of Negation Runed Halo handles most of their good threads like Colossus, Doran, and the man lands, but you should never rely on them, as they will sideboard Krosan Grip and Primal Command. You can play around those cards by naming the same threat with a second Halo. If you know there are more Green aggressive decks in your metagame than Shuhei Red, you should run Condemns and Slaughter Pacts instead of Runed Halos. Versus Merfolk +2 Crovax, Ascendant Hero +3 Thoughtseize +1 Guttural Response -1 Purity -2 Cloudthresher -3 Runed Halo If you can stop the early aggression of Merfolk, you should be able to pull out a win. With the help of Thoughtseize and Guttural Response it’s much easier to force through a Firespout. If they don’t have any aggression on the board, make sure you don’t run your spells into their countermagic, as you don’t want them to gain card advantage. As long as they play draw go you should do the same, until you can play around all the countermagic they could have. I hope you enjoyed my article! Feel free to give feedback or ask questions in the forums. Manu B Manuel B on Magic Online
___________________ joueur de magic depuis carnage.
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 13/02/2022 Grade : [Modo Forum] Inscrit le 27/01/2005 | Envoyé par kiku le Samedi 06 Septembre 2008 à 10:57 J'avais vu une solution interessante à mage de la lune sur mws, Declaration of Naught, à voir si c'est vraiment bien...
___________________ Le modo moelleux.
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 08/03/2022 Grade : [Nomade] Inscrit le 15/06/2005 | Envoyé par Manouel le Dimanche 07 Septembre 2008 à 14:39 Y'a déjà Slaughter pact, Firespout et murderous redcap comme solution à MotM.
J'ai du mal à comprendre comment la déclaration peut solutionner le problème: c'est juste un (mauvais) contre de plus...
___________________ - You exude pain. Your life is a patchwork of blackness, no time for joy...how do you cope with it?
- I have a Butler. |
Hors Ligne Membre Inactif depuis le 16/02/2013 Grade : [Druide] Inscrit le 21/07/2008 | Envoyé par etharion le Dimanche 07 Septembre 2008 à 15:51 Oui Slaughter pact est beaucoup plus efficace...
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 06/03/2010 Grade : [Nomade] Inscrit le 01/11/2004 | Envoyé par dormeur le Dimanche 07 Septembre 2008 à 22:54 l'analyse de bucher est assez pointu mais comme il le fait remarquer lui même QnT se doit d'être metagamé, donc je pense qu'il serait bette de se pointer à un tournoi boutique exactement avec le même deck.
Par exemple là où je joue il y a aucun swan ni de swath combo et très peu de faeries (moi et un faerie block ^^) alors qu'il y a plein de reveillark, RDW, elves et quelques merfolks et autres rogue deck, donc moi pour le side je rajouterai bien 2 condemn 1 slaughter pact 1 extirpate à la place de squall line, cloudtresher (même si c'est pas mal vs reveillark) et luminescence. sinon Purity j'y avais pas pensé, après faut voir si c'est mieux que Oona, platinium angel ou même Bogardan hellkite.
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 06/11/2013 Grade : [Nomade] Inscrit le 20/04/2007 | Envoyé par Dr-Tenma le Lundi 08 Septembre 2008 à 11:30 Vu le but de la carte je dirais que Purity=platinum>Oona>hellkite (selon métagame).
Mais bon, vu mes tests....... Sinon Magus je crois qu'OSEF un peu, c'est situationnellement chiant, mais souvent ça ne fait que nous obliger à passer un firespout/pact(et oui, declaration c'est nul).
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 16/02/2013 Grade : [Druide] Inscrit le 21/07/2008 | Envoyé par etharion le Lundi 08 Septembre 2008 à 12:47 Bah je suis d'avis que Purity est meilleur, parce que ca meurt pas sur Flame javelin, et que ca oblige Storm a faire plus de dégâts sur Purity
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 06/11/2013 Grade : [Nomade] Inscrit le 20/04/2007 | Envoyé par Dr-Tenma le Lundi 08 Septembre 2008 à 13:27 Mais platinum c'est franchement pas mal contre Elfe qui se torche avec purity alors qu'un ange avec pacte bleu en palouche ça devient de suite plus problématique.
Après ça reste une question de metagame, pour le moment c'est sûr que purity semble très légèrement au-dessus.
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 06/03/2010 Grade : [Nomade] Inscrit le 01/11/2004 | Envoyé par dormeur le Mardi 09 Septembre 2008 à 19:42 Non magus of the moon peut être très chiant si l'on a pas le dit firespout ou slaughter pact, avec la liste de bucher ça ne fait que 5 solutions de base face à une carte qui si elle reste nous empêche de jouer complètement, après il ne propose aucune solution non plus contre magus donc c'est vraiment l'un des défaut de la liste de bucher.
Moi personnellement j'ai tendance à jouer 2 slaughter pact et 4 firespout de base et 2 murderous redcap voire pyroclasm en side car mieux vs merfolks. Enfin comme dit dans mes posts précédant METAGAMONS, METAGAMONS, METAGAMONS !
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Hors Ligne Membre Inactif depuis le 16/02/2013 Grade : [Druide] Inscrit le 21/07/2008 | Envoyé par etharion le Samedi 27 Septembre 2008 à 12:23 Maintenant que Shards of Alara est plus ou moins sortie, pensez vous que les listes anciennement block de Quick'n Toast vont beaucoup changer ?
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