Posté le Jeudi 23 Août 2007 à 01:17 par Xins (13171 lectures)
Wren's Run Packmaster (R)
Créature - elfe et guerrier
Champion an Elf (Quand cette créature arrive en jeu, sacrifiez-la à moins que vous retirez un autre elfe que vous contrôlez de la partie. Quand elle quittera le jeu, renvoyez cette carte en jeu).
: Mettez en jeu un jeton de créature verte loup 2/2
Chaque loup que vous contrôlez a Contact mortel.
5/5
illus. Steve Prescott
A noter que cette carte sera la carte d'Avant-Première officielles
Galepowder Mage
Créature - sangami et sorcier (R)
Vol
A chaque fois que ~~~~ attaque, retirez de la partie une autre créature ciblée. Renvoyez cette carte en jeu sous le contrôle de son propriétaire à la fin du tour.
3/3
illus. Jeremy Jarvis
Fodder Launch
Rituel tribal - gobelin (U)
En tant que cout supplémentaire pour jouer ~~~~, sacrifiez un gobelin.
La créature ciblée gagne -5/-5 jusqu'à la fin du tour. ~~~~ inflige 5 blessures au contrôleur de cette créature.
illus. Nils Haam
Fallowsage
Créature - ondin et sorcier (U)
A chaque fois que ~~~~ devient engagé, vous pouvez piochez une carte.
2/2
illus. Parente
Epic Proportions
Flash
Enchanter : créature
La créature enchantée gagne +5/+5 et a le piétinement.
illus. Jesper Ejsing
1. Fewer wrath effects in this block vs. in Onslaught. Makes tribal matter more as creatures can't get wiped out as often. (Like with Akroma's Vengeance or Slice and Dice)
2. Tribes diversified across multiple colors. (This was already mostly deducted)
Merfolk: Blue/White.
Featuring "machine-like" combinations from networks of Merfolk. "Tapping to untap, then tapping to do various things... (see Fallowsage)
Goblins: Black/Red
Sacrifice theme (X edition goblins show this)
Possible recursion of goblins from the graveyard to use again.
Kithkin: White/Green
Aggressive. Tribal abilities that enhance aggression.
Abilities that trigger on attack. (Galepowder mage)
Elves: Green/Black
Emphasizing "explosive growth".
"Numer of elves in play matters" effects. (like Wellwisher)
Effects that create elf token creatures. (Devin Low confirms they are just vanilla 1/1 elves)
Faeries: Blue/Black
Evasion abilities. Flying and flash confirmed. Possibly Fear? Tricksy.
Comes into play effects.
Giants: Red/White
Really big. effects that make them larger (pump?). Bonuses for being largest, etc.
"Throwing" effects. (Stone Giant? Woot!)
Treefolk: Green/White/Black
Big. Focus on large toughness. Resilient.
Slow at first, but more powerful once they get going.
Elementals: All Colors
Prevelant across all colors?
Flamekin are Red. Focus on Haste, Firebreathing, Explosive bursts of mana that can be used to cast Elemental spells.
Greater Elementals (named Dread, Hostility, Guile, etc) that span all five colors. Supposedly there is a five color red elemental archetype (Precon?).
3. Tribal as type
Instants, Sorceries and Enchantments all featuring the Tribal type.
4. Planeswalkers
(Not Plainswalkers) Planeswalkers will be strong enough to support non-tribal strategies. Possibly a creatureless archetype?
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